Dine muligheder med Adwords - KTH Media  

Blog

Dine muligheder med Adwords

Dine muligheder med Google Adwords er mange, men afhænger af det du vil opnå med Google Adwords.

Som udgangspunkt vil du skulle gøre op med dig selv om du vil have folk ind på din hjemmeside, have de besøgende til at foretage et opkald til dig, eller noget helt tredje.

Med Google Adwords vil du skulle betale når der sker noget og ingenting betale i perioder hvor din kampagne står helt stille.

Når du opretter en kampagne med Google Adwords er det vigtigt at dit tiltag er aktuelt og relevant for det produkt som du vil have markedsført. Udover at være aktuelt for dit produkt, skal det også vække en interesse hos din målgruppe.

Vil du gerne være synlig på internettet, så skal du i gang med at bruge Google Adwords.

Alle har råd til at bruge Google Adwords

Google Adwords er et værktøj som alle kan være med til at bruge. Du bestemmer nemlig selv hvor stort dit budget skal være og kan med stor sandsynlighed komme ud med et overskud hvis du bruger nok tid på programmet.

Det vigtigste du skal huske på, når du bruger Google Adwords er at lave en søgeordsanalyse. De søgeord som du bruger til at finde et produkt, en hjemmeside eller noget helt tredje, er nemlig ikke nødvendigvis de samme som hvad andre bruger. Inde på søgeordsanalysen vil du også undgå at komme til at bruge brede søgeord, som ikke gavner din hjemmesidens SEO.

Søgeordsanalysen fortæller dig også om hvorvidt dine søgeord har en stor eller lille konkurrence. De ord med en lille konkurrence er ofte de billigste og omvendt.

Mål effekten med Google Adwords

Når du starter med at bruge Google Adwords, begår mange den fejl, at de ikke benytter sig af programmets værktøjer til at måle hvor godt det går for dine kampagner. Med de mange forskellige værktøjer vil du kunne se hvor mange personer der har fået øje på din annonce og hvor mange som rent faktisk har klikket sig ind og besøgt din webshop eller hjemmeside. Du vil også kunne spore dine konverteringer og se hvor folk går væk fra din butik igen, før de har sendt et køb afsted. Ja, du vil endda kunne se hvor længe kunderne er inde på din hjemmeside og hvor lang tid de er på hver enkelt side.

Google Adwords har ligeledes en fane som bliver kaldt for ‘muligheder’. Inde på den vil du kunne se forslag til hvordan du kan forbedre dine kampagner. Fanen ‘muligheder’ skal bruges som en slags personlig assistent. For at få adgang til den personlige assistent skal du dog som minimum have 1 kampagne kørende, ligesom at du skal have skrevet dine faktureringsoplysninger ind.

Jo mere du bruger Adwords, jo mere vil du også lære om det. Selv foreslår de at du starter ud med at lave simple kampagner, som du senere vil kunne opgradere til en avanceret kampagner.

Google Adwords har desuden også en FAQ med en masse gode spørgsmål som kan hjælpe dig yderligere i gang.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *