Facebook markedsføring giver resultater - KTH Media  

Blog

Facebook markedsføring giver resultater

Facebook er en af de sociale medier som bliver brugt af utrolig mange danskere og faktisk bruger mange danskere facebook op til flere gange om dagen.

I takt med at Facebook har udviklet sig til det det er i dag, er det også kun naturligt at virksomhederne har åbnet øjne for at markedsføre sig selv på Facebook.

Facebook markedsføring er udbredt og vil kun blive mere udbredt for hver dag der går. Ligeledes er der også virksomheder som specialiserer sig inden for Facebook markedsføring.

Resultatet med Facebook markedsføring kan ses på bundlinjen

De virksomheder som bruger Facebook til at markedsføre sig selv med, vil ofte kunne se et bedre resultat sidst på året. Facebook gør det nemlig nemt at have en dialog med gamle og nye kunder, ligesom at der også findes mange grupper til ethvert formål, hvor man kan smide sine gode tilbud op. Mange kunder vælger også at kommentere på ens indlæg, hvilket gør at det vil poppe op hos en ven eller bekendt som et automatisk mund til mund budskab. Den bedste måde som du kommer i kontakt med dine følgere er at lave det som bliver kaldt for en ‘disruption post’, som er et Facebook post der forstyrrer dine følgere når de ruller ned på deres væg.

Det er ofte nyhedsportaler som er gode til at lave en disruption post. Her er det ofte Ekstrabladet som har føringen over utrolig mange af deres konkurrenter.

At hente likes er også ligetil og kan gøres for billige penge, i forhold til mange andre markedsføringsmetoder.

Brug Facebook Markedsføring til at rangere højere på søgemaskinerne

Facebook kan også bruges til andet end kun at fortælle gode tilbud, pressemeddelelser og lignende. Ved at oprette en virksomhedsprofil vil du få et bedre resultat og derfor have endnu et sted hvor du kan gøre brug af indgående links til din hjemmeside.

De to største søgemaskiner, Google og Bing opfordrer til at man bruger de sociale medier. Du vil selvfølgelig komme til at bruge tid på Facebook, hvis du skal have det optimale ud af din markedsføring – men det er tid som er godt investeret, da fordelene overstiger ulemperne. Man skal dog passe på at man ikke kommer til at lægge for mange indlæg ud af gangen, da mange følgere vil finde det irriterende og til sidst stoppe med at følge dig.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *