Hvad er Copywriting? - KTH Media  

Blog

Hvad er Copywriting?

Copywriting er hvor man skriver tekster der kan sælge. Ved at have gode og inspirerende tekster, vil du kunne se at salget vil blive forhøjet over en længere periode.

En tekst der er skrevet af en copywriter er dog ikke tekster som er forklarende om et bestemt emne. I bund og grund skal en god copywriter skal kunne få folk til at reagere på den tekst, som de lige har læst.

Copywriting er meget stort i udlandet, hvor mange af de store virksomheder bruger det som en del af deres markedsføringsstrategi.

Planlægges teksterne grundigt, vil de kunne give rigtig gode resultater, særligt når det kommer til SEO.

Benyt dig af copywriting for at få et effektivt indhold på din hjemmeside

Som vi allerede har nævnt, så vil du med en god copywriter – altså en god tekstforfatter – kunne øge dit salg.

Udover salget, vil du også kunne få en bedre indeksering i Google, hvis du blot husker at få teksterne skrevet op, således at de følger alle Googles krav for en god tekst.

Det er vigtigt at alle dine tekster opstår naturlige. Virker de forvirrende vil Googles crawler ikke rangere dem højt, ligesom at de mennesker som læser teksterne bliver forvirrede og går i stedet over til en konkurrent.

Sådan kendetegner du en god tekst skrevet af en copywriter

En god artikel skal, overordnet set, indeholde følgende 3 detaljer:

  • Kvalitet
  • Delinger
  • Links

Alle tre ovenstående detaljer skaber stor værdi til selve artiklen, men også den hjemmeside som den er skrevet på. Hvis den har nogle udgående-, eller interne links vil artiklen også skabe værdi til det den linker til.

En god tekst er ligeledes aktuel eller væsentlig. Det betyder at artiklerne vil hjælpe de læsere som den har, da det stadig vil give mening at læse artiklen.

Er din artikel let at identificere vil din målgruppe også hurtigere kunne finde ud af om hvorvidt artiklen er noget for dem, og de vil ikke føle sig snydt, hvis artiklen ikke er det de leder efter.

Overholder en copywriter de ovenstående detaljer, vil han i den grad gøre Googles crawler glad.

Da teksterne ligeledes bringer en værdi til reelle læsere, vil du også kunne se en bedre trafik og klikrate. En høj klikrate er ligeledes noget som Googles crawler værdsætter, da den registrere det som om at læseren får et svar på sin søgen.

Ved du ikke hvordan du kan se din trafik eller klikrate, vil Google Analytic være en god hjælp til dette.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *