Hvad er Linkbuilding? - KTH Media  

Blog

Hvad er Linkbuilding?

Linkbuilding er primært noget som man bruger for at rangere højere på Google, og i sidste ende få et betydeligt større salg eller læsere til ens side.

For mange er linkbuilding hele fundamentet for det videre arbejde med SEO. Når du snakker om linkbuilding vil du skulle dele det op i to kategorier; en intern linkbuilding og en ekstern linkbuilding.

Da linkbuilding er fundamentet, vil man derfor skulle lægge en klar strategi for hvordan du får links til din side.

Et sted at starte med at få gode indgående links er ved det netværk der er rundt omkring din hjemmeside/virksomhed. Dette kunne fx være:

  • Kunder
  • Leverandører
  • Andre samarbejdspartnere

De tre ovenstående hovedgrupper er ofte nemmere at få til at lave et indgående link – og endnu nemmere hvis i arbejder godt sammen. Du kan ligeledes tilbyde dem et link, således at de også får et større udbytte af jeres samarbejde.

Det skal du huske på ved linkbuilding

Når du skal arbejde med linkbuilding, er det noget som du skal gøre løbende. Hav det skrevet ind i din arbejdsdag, så det føles naturligt for dig – når det føles naturligt for dig, føles det nemlig også naturligt for Google.

Det er bedre for din SEO at du skaffer op til 3 links om ugen i stedet for at skaffe 30 links i løbet af en uge.

Når du tænke på indgående links, er det vigtigt at det selv kommer fra en hjemmeside som har mange indgående links. Dette betyder nemlig mere for din SEO end hvad linkfarme og linkkataloger gør.

Husk derfor kun at få links fra hjemmesider som ser naturlige ud.

Udover at skaffe indgående links, er det også vigtigt at din interne linkbuilding er i orden. Dette er nemlig din måde at fortælle Google, hvilken side eller underside som er vigtigere end andre.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *