Introduktion af Google Analytics - Analyse værktøj - KTH Media  

Blog

Introduktion af Google Analytics – Analyse værktøj

Google Analytic kan blive brugt til stort set alle hjemmesider, både til private og virksomheder.

De data som du får ud af Google Analytic, er det som dine besøgende har lavet på din hjemmeside. Værktøjet vil kunne forbedre din hjemmeside utrolig meget, da du får et godt overblik over dine besøgende.

Du vil for eksempel kunne se  hvilke sider som ofte bliver besøgt, og hvilke sider som aldrig bliver besøgt.

Går man meget op i sikkerhed for ens brugerdata har Google ligeledes en god erfaring med at holde dem sikre – dette vil også kunne bruges som et ekstra salgstrick over for dine besøgende.

Det for dyrt ikke at bruge Google Analytic

Ofte vil det faktisk være dyrere for dig, hvis du fravælger at bruge Google Analytic. Det kan enten være fordi at du har et lignende værktøj, som i sidste ende er for ressourcekrævende at vedligeholde.

Det kan dog også være fordi at du mister mange kunder i din bestillingsflow. Med Google Analytic vil du kunne se præcis hvor at kunderne forlader din butik.

Du vil også kunne se hvilke funktioner der bliver brugt på din hjemmeside og hvordan dine besøgende bruger funktionen. Er der funktioner som aldrig bliver brugt, kan de jo med lethed fjernes og du vil kunne bruge pladsen bedre.

Betaler du ligeledes penge for at have Adwords-kampagner kørende vil du med lethed kunne finde ud af om det rent faktisk kan betale sig at have kampagnen aktiv.

Da du vil kunne få det komplette overblik vil du også lettere vide hvilke søgeord som du skal bruge til dine adwords-kampagner og i sidste ende vil det også være lettere for dig at opnå dine mål med kampagnen.

Med dette program vil du ikke længere gætte dig frem til hvor du skal forbedre dine hjemmesider – nu har du kolde facts.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *